Alla inlägg under december 2014

Av Jeanette Inkerö - 27 december 2014 23:28

 


  

Lite lördags tankar i min ensamhet..mannen har somnat och som vanligt är jag uppe sent. 


Funderar lite kring rätten om kärlek, har man någon sådan? Hur är man mot den man älskar..sann,ärlig,generös,öm,snäll el ljuger man, falsk, taskig, skrattar bakom ryggen......


Usch vad jag hatar falskheten....


Ibland kommer det över mig hur mycket kämpar glöd jag har i mig och framförallt när man pratar om det...allt är INTE självklart när det gäller kärlek...så ta inte den förgiven..kärlek är färskvara..,utfodra,pysslaom,kramas, pussar, älska, respektera och se varandra..


Min man sa innan han gick och la sig....pussa på mig sen älskling när du ligger bredvid mig.....KÄRLEK�❤!!!!


Godnatt lördag 



Av Jeanette Inkerö - 15 december 2014 17:37

vill bara gå å lägga mig så att den tar slut och att jag har changsen på en bättre morgondag. För många är ju julen helt fantastisk för alla som har det sådär jädrans bra...lyckliga familjen..vilket jag glädjs med, men med ens då det blir förändring så krävs det av oss vuxna ett ansvar för att det ska fortsätta vara bra, man träffar kanske en ny kärlek men tillhörande barn och ny svärmor, svärfar osv..är ju skit kul och kan bli hur bra som helst. Men sen finns det ju då oxå situationer som inte är så himla lätta att påverka hur gärna man än vill...


Som när man har en gosse som säger att han saknar sin pappa..varför kan inte min pappa vara som andra, jag skiter i alla paket jag vill bara ha en frisk pappa, få skratta tillsammans med, få mysa, få allt det där som andra barn får som har en pappa...men min son kommer aldrig att kunna få detta...hur fan säger man det till honom utan att man själv behöver spy och gråta halspulsådern av sig...detta är nog det värsta att se den smärta som ens barn bär av att vara medveten om sin förlust.

 

Men nu ska jag väl inte slockna totalt utan efter ett bra samtal tidigare idag så känner jag att vi kommer lösa detta...tiden läker och det är nog ett sant ord!


Men lite kul händer nu iaf...Mannen drar till Hemsedal och åker skidor...roligt för honom såklart och för mig blir det lite tjejmys på fredag och kanske blir det en resa bokad till vårt älskade Barcelona i maj..jag vet ju hur det brukar bli när bubblorna smeker strupen och stimulerar hjärnan...hihi.


Ska oxå hinna med en bio med min kids, baka julgodis och även liseberg....så vi får igång julkänslan. Lite mer Julklappar ska inhandlas å sen så kan jag lägga benen högt...


Men som kvinna så ska jag vara tydlig jag vill ha en personlig julklapp!!! Må tyckas att jag är knäpp nu men jag är 45 år och kan köpa min hushållsmaskin själv.  


Ha en fin vecka min jord...puss och kärlek


Ovido - Quiz & Flashcards