Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Jeanette Inkerö - 17 oktober 2014 10:59

Min bror sa till mig för väldigt längesen, då när livet var som tuffast....- syrran du är värld det bästa i livet!!! Kan ni fatta vilken lillebror jag har, det värmer i mitt hjärta när jag tänker på dessa ord, och jag minns dem som det vore igår...sann kärlek mellan syskon.

Men den kärleken är kanske inte så självklar för alla, och det tycker jag är tragiskt att man inte kan unna varandra och att det kanske inte alltid blir precis lika men att det nästan alltid blir rättvist i det långa loppet. Att få våra barn att förstå att livet inte alltid är rättvist detta ligger ju faktiskt hos oss vuxna, för vem sjutton vill ha giriga barn!!

 

När jag tänker tillbaka på min egna barndom så gick jag min egna väg väldigt tidigt, jag börja jobba, dansa,simma försörjde mig på lite modelluppdrag och sen flytta jag alltför tidigt men det var ju så mycket  lättar då, det säger jag inget om utan det var så det var, men mitt liv har varit LHS och fel val har jag oxå gjort, det har många gånger varit för min impulsivitet och godhjärtighet,och att jag alltid tror gott om alla.

Vad jag igentligen vill ha sagt med mitt inlägg är att inget gör sig själv, vi måste alla kämpa för att komma framåt på det ena el andra viset att leva på andra är faktiskt inget alternativ utan vi alla ska glädjas åt våra medmänniskors framgång, våra föräldras lycka och våra barns envishet.


  När jag tänker på avensjukan brukar ofta denna bild komma upp..tycker att Nanne Grönvall gjorde detta framträdande ruskigt bra även om jag inte gillar henne speciellt för övrigt, men hon lyckades med denna poäng.


Jag är lycklig och har alltid varit en lycklig människa, även vid svåra motgångar så har jag alltid haft mitt hopp, min flykt, mina planer och drömmar.


 Jag ser världen men jag hör den inte alltid, ni som står mig nära vet att jag har en hörselskada och i stort sett är jag helt döv, men mitt liv rulla ännu och jag vägrar att sätta mig ner och tycka synd om mig själv, utan min lott är att vara en överlevare och kämpa...


Min dröm nu är ett hus på Mallorca   och vad vore vi utan våra drömmar..


Puss och kram flickan   






Ovido - Quiz & Flashcards