Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Jeanette Inkerö - 27 juli 2012 09:11

 


På väg ner till havet med ett glas rosé i handen...sådan lycka när man få uppleva dessa sköna kvällar....barnen badar och man sitter i gott sällskap och njuter....


Men helt plötsligt så försvinner lyckan....då andra människor tror sig har rätten att komma å lägga sig i och ha åsikter om hur vi ska leva, hur vår relation ska se ut... när vi får ta nästa steg, om vår framtid...herregud...är ju rätt patetiskt faktiskt...ibland känns det som om man vore 10 år och någon annan ska ta ens beslut...nej jag är 43 och har levt över halva livet redan...kan ju faktiskt ta slut när som!!!!  


Så som jag älskar denna mannen...jag har aldrig i mitt tidigare liv känt den kraft som jag känner idag...den lyckan när jag ser honom, den underbara känslan som uppstår när han är i min närhet får mitt hjärta att må så bra...och det är väl vad vi alla drömmer om...få lyckan i livet...


Under mina 8 år som singel har jag jobbat hårt med mig själv, tagit bort personer som inte gett mig någon, utan som tagit min kraft och energi...jag vill inte ha den typer av människor i mitt liv, de har oftast inte funnit sig själva utan är bittra över sin egna situation och skulle väl säkert vilja ha en förändring av sitt liv och våga vara sann mot sig själva...men det är ju inte alltid så lätt att hitta sanningen...krävs hårt arbete...ramlar ju inte ner från himlen som en del tror....att allt gör tydligen...


Just nu så är jag ledsen över att jag inte har den sköna känslan i min kropp...men jag är en kämpe och kommer aldrig att ge upp...i det långa loppet kommer vi att vinna...


Jag tycker faktiskt att alla människor som har sina varma stora hjärtan är värda sann kärlek...och för er som har kalla hjärtan...för helvete se till att värm upp dem för livet är här och nu..annars tar ensamheten över...och livet slutar i bitterhet...


Ha en fin dag alla...  


Sommarflickan....



Ovido - Quiz & Flashcards