Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Själsfränder....

Av Jeanette Inkerö - 9 juli 2012 09:24

I många år hade jag sökt efter den äkta kärleken. Jag hade haft många kärleksrelationer men det var som om något inom mig bara visste att det inte hade varit den sanna kärleken förrän jag mötte min själsfrände och mycket i mitt liv började att förändras. Jag hade i varje relation jag haft känt att något saknats. Alla de tidigare relationerna baserades på rädsla, på oro och ett ständigt spel för att anpassa sig för att bli så älskade som möjligt. Jag kunde aldrig riktigt känna att jag kunde vara mig själv och kände inte att jag blev älskad för den jag var så jag höll tillbaka mig själv, förminskade den jag var.


Men redan i det första mötet med min själsfrände så visste jag, detta var det jag hade sökt i hela mitt liv. Det är en sån enorm känsla av samhörighet och en djup förståelse som jag aldrig tidigare känt. Övertygelsen är så stark och jag upplever för första gången ett rent, vackert och magiskt möte mellan två själar som längtat efter att bli ett.


Jag hade i mina tidigare relationer känt mig missförstådd och att den jag innerst inne är inte fick komma fram, inte varit tillåten. Men i detta möte så är det så annorlunda. Jag kände med en gång att jag är sedd och älskad för den jag är och inte för det jag gör vilket jag hade saknat i hela mitt liv. Den känslan är så obeskrivligt vacker och den berör hela mitt väsen med all den oändliga kärleken som strömmar mellan oss.


Allt är så tillåtet och det gör att i det som vi kan spegla i varandra så kan mitt sanna jag bli synligt för mig. Det är ett ömsesidigt givande och tagande och för första gången i mitt liv så är det kärleken som råder och inte rädslorna.


Det behövs inga ord, den själsliga kontakten och banden är så starka så det kändes redan i de första mötena som att vi redan kände varandra. Det var som om de pusselbitar som jag sökt äntligen föll på plats och ur detta så fick mitt sanna jag utrymme att få komma fram och jag kan äntligen vara den jag är fullt ut i kärlek.

 
 
Ingen bild

Du vet vem ;-)

9 juli 2012 09:53

Det är bara att gratulera, hoppas av hela mitt hjärta att detta verkligen är rätt... Du är en fantastiskt härlig kvinna som förtjänar att må bra och njuta av den du är inte så som andra vill du skall vara!!

Så vill jag själv ha det en dag! :)
Kram

Jeanette Inkerö

9 juli 2012 11:22

Och det önskar jag dig...bara att våga vara sann mot sig själv våga vara fri i sitt egna sinne...inte vara rädd för ensamheten som ibland kan vara ens värsta fienden...så ska du se att när du minst anar det så är du i ett med en härlig kvinna...:-)

 
Ingen bild

Du vet vem ;-)

9 juli 2012 13:41

Hatar verkligen ensamheten... inte för att det just är tråkigt utan för att man inte har någon att hålla om och vara nära.

Men tar inte första bästa bara för det, det är ju en del som ska stämma... ;-)

Jeanette Inkerö

9 juli 2012 22:51

Jag förstår...jag har varit ensam länge och med tiden så vänjer man sig att vågar vara, bara med sig själv, blir liksom en styrka och en viss sanning och ett självförtroende föds upp och stärks... Jag trodde inte att 100 % fanns i en relation...men jag hade fel....där man minst anar det finns det en själsfrände till en..magiskt..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette Inkerö - 2 mars 2018 14:47

Sällan jag får Nej!! Ja faktiskt så svider det lite i egot men så otroligt bra för mig och så himla stolt över personen ifrågan som sa Nej. Kanske kan tyckas mycket märkligt och konstigt mmm visst det kan jag förstå och hålla med om, men vi är alla o...

Av Jeanette Inkerö - 1 mars 2018 19:15


Livet...   Vad hände vad glömde jag påvägen egentligen? Sitter i soffan och scrollar igenom från år tillbaka på bloggen, jösses vilka ambitioner vilken livsglädje jag hade, så mycket som jag planerade så mycket som jag ville. Undrar lite varför j...

Av Jeanette Inkerö - 24 februari 2015 15:45

Mmmm som alltid när jag känner mig lite låg så behöver jag skriva av mig lite, varför jag dela min tankar här är väl för att kanske få någon slags bekräftelse och gehör utefrån..alla behöver vi bekräftelse på ett eller annat vis.   Just nu är min...

Av Jeanette Inkerö - 27 december 2014 23:28


       Lite lördags tankar i min ensamhet..mannen har somnat och som vanligt är jag uppe sent.    Funderar lite kring rätten om kärlek, har man någon sådan? Hur är man mot den man älskar..sann,ärlig,generös,öm,snäll el ljuger man, falsk, t...

Av Jeanette Inkerö - 15 december 2014 17:37

vill bara gå å lägga mig så att den tar slut och att jag har changsen på en bättre morgondag. För många är ju julen helt fantastisk för alla som har det sådär jädrans bra...lyckliga familjen..vilket jag glädjs med, men med ens då det blir förändring ...

Ovido - Quiz & Flashcards